تعمیر لباسشویی اسلامشهر 09124601261

09124601261📞 ✔️ بزرگترین مرکز تخصصی تعمیرات لباسشویی اسنوا - پاکشوما - بوش - ال جی - سامسونگ - کندی - آبسال و سایر مدل ها در اسلامشهر و حومه

تعمیر لباسشویی اسلامشهر 09124601261

09124601261📞 ✔️ بزرگترین مرکز تخصصی تعمیرات لباسشویی اسنوا - پاکشوما - بوش - ال جی - سامسونگ - کندی - آبسال و سایر مدل ها در اسلامشهر و حومه

مرکز تخصصی تعمیر لباسشویی انواع مدل ها موجود در بازار شامل موارد زیر :

دوو-جی پلاس - پاکشوما-ال جی-اسنوا-سامسونگ-بوش-زیرووات-کرال-آبسال-فریدولین-هیتاچی-کندی-مایدیا-تی سی ال-بوش-ویرپول-کروپ-جنرال آدمیرال-ایکس ویژن-ریتون-کنوود-هیوندای-پارس خزر-ایندزیت-جنرال آدمیرال-آریستون-اینترنشنال آنیل-لیدر-وست پوینت-بنس

اعزام سریع تعمیرکار در محل - تضمین قیمت خدمات - ارائه ضمانت نامه

جهت مشاوره رایگان عیب یابی لباسشویی و هرگونه تعمیر لطفا تماس بگیرید .

09124601261

09124601261 📞 ✔️ بزرگترین مرکز تخصصی تعمیرات لباسشویی اسنوا - پاکشوما - بوش - ال جی - سامسونگ - کندی - آبسال و سایر مدل ها در اسلامشهر و حومه

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

بسیاری از افراد فکر می کنند که دوره فرش های دستباف مدرن برای زیباسازی فضاهای خانه ها به پایان رسیده است. در صورتیکهاین فکر کاملا غلط است. فرش ایرانی در بسیاری از کشورهای دنیا از جایگاه ویژه ای در دکوراسیون داخلی فضاها برخوردار است.

فضای متمایز و دنج اینگونه فرش ها قابل وصف نیست و با توجه به پیشرفت صنعت در دنیا و حرکت به سمت مدرنیسم، طراحان داخلی از فرش دستباف مدرن در دیزاین داخلی فضاها استفاده می کنند. ایجاد حس آسایش و آرامش در انسان توسط این کالای اساسی در خانه همواره مورد توجه بوده است.

یک فرش دستباف مدرن را می توان تلفیقی از سنت در کنار مدرنیته دانست. نقوش سنتی با اشکال قدیمی و هندسی و در عین حال استفاده از نخ و مواد با کیفیت در تار و پود خود و رنگ بندی زیبایش؛ همگی حاکی از به رخ نمایی چنین فرش هایی است. بسیاری از فرش های دستباف با طرح های مر کز گرا دارای قابی در اطراف خود هستند. از این رو به عنوان راهکاری آسان و زیبا در چیدمان مبلمان محسوب می شوند.
فرش دستباف مدرنفرش در دکوراسیون مدرن

استفاده از فرش مدرن دستباف ایرانی در فضای مدرن خانه به شکلی هوشمندانه می تواند زیبایی دو چندانی به فضای داخلی خانه ی شما ببخشد. فرش های دستباف به دلیل طرح های جسورانه و طیف های رنگی شاد استفاده شده در خود، برای فضاهای نشیمن و پذیرایی بسیار مناسب هستند.

فرش دستباف مدرن از ظرافت و زیبایی زیادی برخوردار است که می تواند هم مدرن بودن دکوراسیون را حفظ کند و هم تداعی گری از سنت باشد.قالی بافی بخشی اساسی از فرهنگ و هنر ایرانی است. در گروه فرش های شرقی تولید شده توسط کشورهای آسیایی، فرش دستباف ایرانی از مرتبه و ارزش والایی برخوردار است.
مراکز تولید فرش دستباف

فرش های دستباف تولید شده در شهرها و مراکزی نظیر تبریز، کرمان، نیشابور، مشهد، کاشان، اصفهان، نایین و قم تولید می شوند. در بافت این فرش ها از تکنیک های خاصی استفاده شده که به همراه به کارگیری از مواد، رنگ ها و الگوهای مرغوب، کیفیت  و زیبایی آن ها را دوچندان کرده است.

کارخانه های تولید فرش در شهر هایی نظیر تبریز، نقش مهمی در احیای سنت قالی بافی داشته اند. فرش های بافته شده توسط افراد هنرمند در روستاها و قبایل مخلف ایران با استفاده از نخ های تولید شده از پشم به صورت بسیار ظریف و در رنگ هایی زنده و زیبا در کنار الگوهای سنتی شان، آن ها را همواره از سایرین متمایز می سازد.

فرش دستباف بافندگان کوچ نشین و کوچک در روستاها غالبا فرش هایی با طرح هایی جسورانه تر و گاه به همراه اشکال هندسی درشت تر، تولید می کنند. این فرش های تولیدی و بافته شده برخلاف طرح های هنری و از قبل برنامه ریزی شده توسط ماشین های نقشه کش، جلوه ی زیباتری داشته و اعتباری از هنر و سنت ایرانی ست.

به عنوان مثال فرش های گبه، که امروزه به شکلی کاملا شناخته شده در بین دکوراسیون مردم دیده می شود، به عنوان قدیمی ترین الگوی فرش سنتی تلقی می شود.
خصوصیات و ویژگی های فرش دستباف

اولین خصوصیت، شکل ظاهری فرش دستباف است که آن را از سایر فرش ها و قالی ها متمایز ساخته است. دلیل این امر به کار گیری نخ هایی طبیعی است که اکثرا دارای پرز می باشد. در نتیجه جنس طبیعی و با کیفیت پشم یا پنبه ی مورد استفاده دلیلی بر محبوبیت این نوع از فرش بوده است.

یک فرش دستباف ایرانی به سه شکل اصلی ترنج، آجری یا خشتی و تخته سه لا بافته می شود. فرش دستباف، نمادی از فرهنگ ایرانی در بین سایر ملت هاست. می توان گفت ایران با فرش دستبافش در جهان به رسمیت شناخته شده است.
حتما بخوانید:  مدل فرش فانتزی [ 9 طرح زیبا برای خانه شما ]

به گفته ی کارشناسان فرش، فرش دستباف مدرن ایرانی یکی از بهترین و زیباترین نمونه های فرش در جهان است. باستان شناسان و کارشناسان این حوزه معتقدند که تاریخ تولید پارچه و فرش در ایران به دوره ی صفویه (۱۷۳۶-۱۵۰۱ میلادی) برمی گردد. محققان بر این باورند که قرون ۱۶ و ۱۷ آغاز شکوفایی در هنر فرش ایران بوده است.

بیشتر فرش هایی که در خانه های ایرانیان مشاهده می کنید، دارای طرح ترنج است. این طرح شامل لبه های گسترده ای در اطراف و کناره های آن و طرح های بیضی و دایره ای در وسط است. این طرح ها از معماری و نقوش دوره ی اشکانی به الهام گرفته شده است.
دسته بندی فرش دستباف از نظر سبک محلی
فرش شهری

این نوع فرش غالبا در خانه های شهری رخ نمایی می کند. فرش شهری اغلب توسط بافنده ی شهر نشین تولید می شود. از ویژگی های این فرش می توان به ظرافت، رج شمار بالا و نقشه و طرح ویژه ی آن اشاره کرد.
فرش روستایی

این نوع فرش به صورت ساده و ابتدایی در روستاها بافته شده است. فرش روستایی اکثرا بدون نقشه (ذهنی باف) و خلاقانه تولید می شود.
فرش عشایری

این نوع فرش توسط بخش عشایری و ایلی و به مانند فرش روستایی کاملا ساده و ابتدایی تولید شده است. نقوش درون این فرش ها غالبا برخاسته از محیط و زندگی ایل نشینان است. فرش ایلی در اندازه های کوچک و به صورت زمخت و درشت باف عرضه می شود. کناره های فرش ایلی، بافتی پیچیده دارد که غالبا در فواصل معینی منگوله های کوتاه پشمین به آن متصل شده است.
نگاه کلی به فرش دستباف

به طور کلی فرش دستباف مدرن علاوه بر داشتن ارزش هنری از ویژگی مهمی همچون افزایش ارزش افزوده، با گذشت سال های متوالی برخوردار است. تقارن رنگ از دیگر ویژگی های خاص فرش دستباف است که باید مورد توجه قرار گیرد. هنگام خرید فرش دستباف به تقارن رنگ در قسمت های متقارن توجه کنید و حتما آن را در نور عادی مورد بررسی قرار دهید.

به یاد داشته باشید رنگ فرش در جهت خواب، تیره تر به نظر می رسد. نکته ی جالبی که شاید تاکنون نمی دانستید، خنک بودن این فرش در تابستان و گرم بودن آن در فصل سرد زمستان است.

دقت داشته باشید که فرش هایی با الیاف بافته شده از جنس پلاستیک از این خاصیت بی بهره هستند. به اصطلاح عامیانه تر هرچه فرش دستباف پا خورده و یا شسته شود زیبایی اش افزون تر می شود؛ مخصوصا اگر فرش دستباف با استفاده از رنگ های طبیعی رنگ آمیزی شده باشد.

نکته جالب توجه این است که هرقدر فرش دستباف بیشتر استفاده شود وطول عمر بیشتری داشته باشد ارزش مالی و هنری آن نیز به همان نسبت بیشتر خواهد شد.
نحوه نگه داری از فرش دستباف

نحوه نگه داری از فرش دستباف یک مساله بسیار مهم است که بسیاری از خانم های خانه دار به خصوص تازه عروسان نگران آن هستند.این موضوع از آن جهت مهم است که اگر شما به صورت اصولی و صحیح موارد مربوط به نگهداری از فرش های دستباف را انجام دهید، می توانید روز به روز ارزش آن بیفزایید.

برای نگهداری اصولی از فرشهای دستبافت ابتدا شما باید بدانید که چه عوامل و دلایلی باعث آسیب رساندن و خراب شدن این فرش ها می شود تا بتوانید از راه حل های تخصصی برای برطرف کردن این مشکلات استفاده کنید. عوامل غیر زنده یا عوامل محیطی که  می توانند در تخریب این فرش زیبا موثر باشند، عبارتند از: گرد و خاک، نور، گرما، رطوبت، فشارهای فیزیکی نامناسب و آلودگی‌های محیطی.
حتما بخوانید:  کاور فرش انتخابی جدید برای فرش

دقت کنید، نباید فرش دستباف بر روی سطح گچی، خاکی یا آهکی پهن شود، این مواد به علت قلیایی بودن باعث تجزیه پشم و ابریشم خواهند شد. هر چند فرش دستباف به اندازه کافی سنگین بوده و این امر جابجایی آن را محدود کند، ولی در طول زمان ممکن است که در یک جهت حرکت کند، در این صورت برای جلوگیری از حرکت فرش می‌توان از ترمز فرش که به صورت قطعه‌ای از لاستیک خاص است که در زیر فرش قرار می‌گیرد از حرکت آن جلوگیری کرد.
فرش دستباف مدرن

فرش دستباف مدرن در فروشگاه عالی قاپو بسیار با کیفیت می باشد. به دلیل استفاده از الیاف عالی و با کیفیت در تار و پود این فرش ها، فاقد هر گونه پرزدهی و ایجاد آلرژی می باشد. از این رو استفاده از این فرش ها در بین مردم طرافداران بسیاری پیدا کرده است.

فرش هایی با رنگ و پس زمینه بسیار شاد و با کیفیت بالا، در تنوع بسیار زیاد از طرح های جدید وارد دنیا و بازار فرش شده است. در این نوع فرش ها سعی شده اشکال فرش دستباف حفظ شود و در عین حال ظرافت و زیبایی و به روز بودن آن همچنان بر سایرین پیشی گیرد.

جهت خرید انواعی متنوع از فرش ها می توانید وارد سایت فروشگاه فرش عالی قاپو شوید و به شکل اینترنتی و بسیار ساده پس از دیدن مدل های متنوع به انتخاب آن بپردازید. چنانچه مایل به خرید حضوری هستید با مراجعه به فروشگاه فرش ما، کارشناسان و متخصصان شما را برای داشتن خریدی مطمئن راهنمایی خواهند کرد.

به هنگام خرید فرش مدرن مورد نظرتان بهتر است دکوراسیون داخلی منزلتان را نیز در نظر بگیرید و هم راستا با آن به خریداری فرش بپردازید. ست بودن یا هماهنگی فرش شما متناسب با پرده ها و دیوارها و حتی سایر لوازم منزل در زیباتر شدن دیزاین داخلی شما بسیار موثر است.
سخن آخر

فرش‌های ماشینی که در حال تولید هستند از نظر طرح و نقشه به دو دسته کلی فرش سنتی و فرش کلاسیک یا مدرن تقسیم بندی می شوند.  فرش‌های ماشینی سنتی همان طرح‌هایی است که توسط استادکاران از گذشته تا به امروز در حال تولید بوده‌اند و جزء اولین طرح‌ها محسوب می‌شوند . طرح‌های سنتی بسیار با ابهت هستند و بودن هر تخته فرش سنتی در منزل ایرانیان جزء لاینفک زندگی شمرده می‌شود.

تلفیق فرش سنتی و مدرن را می توانید در فرش های فروشگاه عالی قاپو به وضوح ببینید.امیدواریم از فرش های فروشگاه ما دیدن فرمایید

  • ۰۱/۰۳/۱۴
  • دکتر تعمیرکار
تماس با ما کلیک کنید